Παρασκευή, 12 Μαρτίου 2010

Ο ΤΡΟΠΟΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΦ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Ο τρόπος εξέτασης των μαθητών με αναπηρία και με ειδικές ανάγκες, καθορίζεται με απόφαση της υφυπουργού Παιδείας, Εύης Χριστοφιλοπούλου, που φέρει τον τίτλο «Εξέταση μαθητών Ημερήσιων και Εσπερινών Γυμνασίων, με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».

Ειδικότερα, όπως ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, οι μαθητές με αναπηρία και ...

ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που αναφέρονται στον Ν. 3699/2008 (Φ.Ε.Κ. 199 Α΄) εξετάζονται προφορικά ή γραπτά, κατά περίπτωση, ανάλογα με τις δυνατότητές τους, ως εξής:

α) Εξετάζονται προφορικά κατόπιν αίτησής τους οι μαθητές, που αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση επειδή:

ι) είναι τυφλοί, σύμφωνα με τον Ν. 958/1979 (Φ.Ε.Κ. 191 Α΄) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή είναι αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67%,

ιι) έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% μόνιμη, ή προσωρινή, που συνδέεται με τα άνω άκρα,

ιιι) πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων,

ιν) πάσχουν από κάταγμα, ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων, που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή,

ν) παρουσιάζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία. Όταν ο μαθητής της περίπτωσης αυτής επιθυμεί να απαντήσει και γραπτά σε κάποια ερωτήματα, αυτά αξιολογούνται κατά τη βαθμολόγηση.



β) Eξετάζονται προφορικά, ή γραπτά, οι μαθητές με φάσμα αυτισμού.



γ) Εξετάζονται γραπτά οι μαθητές που έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) σε ποσοστό 67% και πάνω και όσοι παρουσιάζουν προβλήματα λόγου και ομιλίας (δυσαρθρία, τραυλισμός), καθώς και προβλήματα επιληψίας, τα οποία πιστοποιούνται από την οικεία Υγειονομική Επιτροπή, ύστερα από αίτηση του ενδιαφερομένου.

Για περισσότερες διευκρινίσεις, η απόφαση είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.ypepth.gr, στην ενότητα Νέα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου