Δευτέρα, 1 Φεβρουαρίου 2010

Σπάζοντας την απομόνωση

Έχω ένα γιο 8 χρονών ο οποίος πάσχει από μελαχρωστική. Είναι μια κληρονομική ασθένεια στα μάτια την οποία έχουμε κι εγώ και ο πατέρας μου. Εγώ προχώρησα μέχρι το Γυμνάσιο γιατί δεν υπήρχαν τα μέσα και οι προϋποθέσεις για να προχωρήσω παραπέρα. Σήμερα υπάρχουν τα μέσα αλλά δεν καλύπτονται τα παιδιά που έχουν πρόβλημα με συνέπεια να μένουν απ έξω". Η Ανθή Δούπη μαζί με άλλους γονείς από όλη την Ελλάδα που έχουν παιδιά με προβλήματα όρασης ξεκίνησαν πρόσφατα μια προσπάθεια να δημιουργηθεί ένας Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων παιδιών με αναπηρία στην όραση - με την επωνυμία "Ήρα" - με σκοπό να αντιμετωπιστούν τα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αυτά τα παιδιά στο σχολείο.

Η ίδια - όπως ανέφερε μιλώντας στα "Χ.Ν." - πήρε την πρωτοβουλία για τη σύσταση του συλλόγου παρακινούμενη από τον γιο της, ωστόσο, όπως διευκρίνισε, στην ίδια κατάσταση βρίσκονται περίπου άλλα 1.000 παιδιά σε όλη την Ελλάδα: "Πανελλαδικά αυτή τη στιγμή είναι περίπου 220 τα παιδιά που έχουν μειωμένη όραση και γύρω στα 580 τα παιδιά με τύφλωση που δεν έχουν κάποια άλλη αναπηρία. Μιλάμε δηλαδή για περίπου 1.000 μαθητές οι οποίοι αντιμετωπίζουν τις ίδιες δυσκολίες στο σχολείο".
Τα προβλήματα αυτά όπως αναφέρει δεν είναι λίγα: "Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν τα χρήματα για να φτιαχτούν τα μεγεθυμένα βιβλία. Πρέπει να τα φτιάχνουμε μόνοι μας οι γονείς και μιλάμε για ένα ποσό γύρω στα 800 ευρώ το τρίμηνο στις πρώτες τάξεις του δημοτικού, ενώ μετά το ποσό αυτό αυξάνεται φτάνοντας τα 4.000 ευρώ τον χρόνο. Πέρυσι πήραμε τα βιβλία με καθυστέρηση 2 μηνών και μέχρι τότε λειτουργούσαμε με φωτοτυπίες μεγεθυμένες.
Φέτος έχει σταματήσει το κονδύλι".
Εκτός όμως από τα βιβλία - όπως υπογραμμίζει - υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την ένταξη των παιδιών στο σχολείο: "Δεν υπάρχουν ειδικά σχολεία ή τμήματα ένταξης στα κανονικά σχολεία. Κάποτε καλύπτονται αυτά τα παιδιά αλλά για όχι για όλα τα μαθήματα και όχι για όλες τις ώρες", σημειώνει και κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην έλλειψη παράλληλης στήριξης: "Η παράλληλη στήριξη σημαίνει ότι υπάρχει ένας εκπαιδευτικός ο οποίος είναι μέσα στην κανονική τάξη με το παιδί, κάθεται μαζί του, του δείχνει, του μεγεθύνει ό,τι γράφει η δασκάλα της τάξης στον πίνακα ή αν το παιδί είναι τυφλό ξέρει μπράιγ ώστε να το βοηθήσει. Είναι τα μάτια, τα πόδια και τα χέρια του παιδιού στο σχολείο. Με αυτό τον τρόπο το παιδί μπορεί να κοινωνικοποιηθεί και να μην μείνει στο περιθώριο. Δυστυχώς όμως δεν προσφέρεται παράλληλη στήριξη. Φέτος έκαναν αίτημα για παράλληλή στήριξη 1.000 παιδιά και δόθηκαν μόνο οι 2!".
Καταλήγοντας, η κα Δούπη τονίζει ότι σημαντική παράμετρος περιθωριοποίησης των παιδιών με αναπηρία στην όραση είναι ακόμα οι δυσκολίες πρόσβασης στο σχολικό περιβάλλον με τις οποίες έρχονται αντιμέτωπα τα παιδιά. Δυσκολίες που αφορούν στην έλλειψη "φιλόξενων" υλικοτεχνικών υποδομών (ράμπες κ.λπ.) αλλά και την απουσία δυνατότητας μεταφοράς των παιδιών από και προς το σχολείο.
Το πόσο σοβαρές συνέπειες έχουν οι δυσκολίες αυτές για τα παιδιά με κάποια αναπηρία αναδεικνύεται μέσα από τις επίσημες εκτιμήσεις της ΟΛΜΕ σύμφωνα με τις οποίες 2 στους 3 μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν συνεχίζουν τις σπουδές τους στο γυμνάσιο, παρότι η ειδική αγωγή έχει καταστεί υποχρεωτική από το 2008.

“Να αποκτήσουμε μια φωνή!”

Η κα Δούπη υπογραμμίζει τη σημασία που έχει ο σύλλογος "Ήρα" να αποκτήσει πολλά μέλη, ώστε οι παρεμβάσεις του για τη βελτίωση της κατάστασης να φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα: "Προσπαθούμε να συγκεντρώσουμε όλους τους γονείς πανελλαδικώς για να «φωνάξουμε». ʼλλο είναι να είναι ένας γονιός στα Γιάννενα, ένας στην Κρήτη κ.λπ. κι άλλο 200 γονείς μαζί. Κάποιος θα μας ακούσει. Πρέπει όλοι μαζί να αποκτήσουμε μια φωνή ώστε να σπάσει η απομόνωση του καθενός. Γι αυτό τον σκοπό είμαστε σε επικοινωνία με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Τυφλών και την Ομοσπονδία".
Οι γονείς παιδιών με αναπηρία στην όραση από τα Χανιά που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στον σύλλογο μπορούν να επικοινωνήσουν με την κα Ανθή Δούπη στα τηλέφωνα 2651022076 – 6774483932.

Δημήτρης Μαριδάκης
Πηγή Πληροφοριών: www.haniotika-nea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου