Σάββατο 2 Ιανουαρίου 2010

Εδώ μπορούμε να ψωνίζουμε κι εμείς

Ένα κατάστημα διαμορφωμένο για τυφλούς και άτομα με κινητική αναπηρία

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Πέτρος Στεφανής pstefanis@dolnet.gr
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2009

«Θέλαμε να φτιάξουμε ένα κατάστημα πιο οικείο στα άτομα με οπτική αναπηρία, ώστε να τονώσουμε την ψυχολογία τους. Κυρίως όμως μας ενδιαφέρει αυτά να είναι σε θέση πλέον να εξυπηρετούνται αυτόνομα μπροστά στα ράφια μας, να ψωνίζουν χωρίς υποβοήθηση από φιλικό ή συγγενικό τους πρόσωπο».

Λανσάρει ιδέα δικής του επινόησης. Ρισκάρει επιχειρηματικά και το τολμά για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Στα 33 του σήμερα, ο κ. Ανδρέας Καραγιάννης άνοιξε την περασμένη Τετάρτη στη Θεσσαλονίκη ένα μαγαζί διαφορετικό, το «Creta Sense», κατάλληλο όχι μόνο για βλέποντες και αρτιμελείς, αλλά διαμορφωμένο και για τυφλούς και άτομα με κινητική αναπηρία. «Προνοήσαμε, ώστε όλα τα παραδοσιακά και βιολογικά κρητικά προϊόντα μας να φέρουν ετικέτες που αναγράφουν στη γραφή των τυφλών, την Βraille, τόσο το είδος του προϊόντος- π.χ. ελαιόλαδο- όσο και την ημερομηνία λήξης του. Θεωρώ αδιανόητο να κρατά κανείς μια συσκευασία στα χέρια του και να μην ξέρει τι είναι αυτό και πόσο ασφαλές είναι για βρώση. Από την άλλη, καθώς έχω κι εγώ ορθοπεδικό πρόβλημα, βιώνω το περιθώριο στο οποίο ζουν τα ΑμεΑ. Κάτι έπρεπε λοιπόν να γίνει, κάποιος να ασχοληθεί και με τους ανθρώπους αυτούς», λέει στα «ΝΕΑ» ο νεαρός επιχειρηματίας.

Ηχητικό μήνυμα
Στην πράξη, φρόντισε να τοποθετήσει στον νέο χώρο και ηχητικό σύστημα, το «Ρen Friend», που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε κατάστημα, προκειμένου να βοηθήσει τον τυφλό ή τον μερικώς βλέποντα καταναλωτή στον προσανατολισμό του. «Ενώ ακουμπά ένα στιλό πάνω στο ειδικό αυτοκόλλητο χαρτάκι που είναι επικολλημένο σε κάθε ράφι, ένα ηχητικό μήνυμα τον πληροφορεί για την ακριβή θέση του στο κατάστημα. “Βρίσκεστε στο ράφι με το μέλι”, τον ενημερώνει. Κατά τον ίδιο τρόπο και άλλοι ηχογραφημένοι περιγραφικοί χάρτες και κατάλογοι τον καθοδηγούν», λέει ο καταστηματάρχης. Χρειάστηκε ένα τετράμηνο μέχρι να υλοποιήσει το εγχείρημά του, μέσα στα πενήντα διαθέσιμα τετραγωνικά του καταστήματός του. «Νομοθεσία που να ορίζει τις σχετικές προδιαγραφές δεν υπήρχε. Απευθυνθήκαμε λοιπόν σε διάφορους μηχανικούς που κατασκευάζουν οδηγούς όδευσης για τυφλούς. Με καθοδήγηση και από τη- γειτονική σε εμάς- Σχολή Τυφλών, φτιάξαμε ακριβώς σύμφωνα με τις απαιτήσεις και τις ανάγκες τους το κατάστημά μας. Στο
τέλος, μας κόστισε δυόμισι φορές περισσότερο από ένα συμβατικό μαγαζί», προσθέτει.

«Σε καμία περίπτωση δεν θα επιβαρύνουμε τις τιμές των προϊόντων για να κάνουμε γρήγορη απόσβεση. Ευελπιστούμε, αντίθετα, ότι θα γίνουμε το δεύτερο σπίτι των ΑμεΑ. Σίγουρα αυτό δεν θα επιτευχθεί από την πρώτη κιόλας μέρα, γιατί είναι και θέμα προσαρμογής των πελατών μας, αλλά αυτός είναι ο στόχος μας», υποστηρίζει.


ΕΤΙΚΕΤΕΣ ΣΤΗ ΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΤΥΦΛΩΝ
Τα προϊόντα φέρουν ετικέτες που αναγράφουν στη γραφή των τυφλών τόσο το είδος του προϊόντος όσο και την ημερομηνία λήξης του
[ ΙΝFΟ ]
?«Creta Sense», Αρχαιολογικού Μουσείου 13 & Βασιλίσσης Όλγας, Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310-783.662, http://www. cretasense.com, info@cretasense.gr

Κουμπί κινδύνου και μεταφορά προϊόντων

ΕΙΔΙΚΑ πλακάκια και φωτισμός δαπέδου, είδη υγιεινής και στήριξης για ΑμεΑ, δωρεάν μεταφορά των προϊόντων για τα άτομα με αδυναμία μετακίνησης, μέχρι και ειδικό κουμπί κινδύνου που ειδοποιεί με λαμπάκι σε ώρα ανάγκης τον υπεύθυνο του καταστήματος, είναι μερικές από τις μικρές, αλλά και πολύτιμες λεπτομέρειες που προβλέφθηκαν ώστε να κάνουν τον νέο χώρο λειτουργικό, πιο φιλικό σε όσους δεν έχουν ανάλογη δυνατότητα πρόσβασης και χρήσης.

Πηγή Πληροφοριών: www.tanea.gr

1 σχόλιο:

  1. Ωραία η ιδέα αλλά οι τυφλοί δεν το πολυ-ήθελαν!
    Κατά τα άλλα θέλουν να είναι αυτόνομοι στην καθημερινή τους ζωή. Ψέμα.
    Θέλουν οι υπάλληλοι των καταστημάτων να τους φέρονται σαν σε μωρά στην κυριολεξία.
    Εγώ ξέρω και το μαγαζί και τον ιδιοκτήτη.
    Οι τυφλοί είναι άφαντοι. Μάλλον δεν ψωνίζουν ούτε τρώνε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή