Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2009

Στο Ρέθυμνο το μεγαλύτερο ποσοστό μαθητών ειδικών τάξεων

Μια πρωτιά που δείχνει ότι ο νομός Ρεθύμνου είναι σε λίγο καλύτερη μοίρα συγκριτικά με τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας είναι αυτή που έχει κατακτήσει σε σχέση με την ειδική αγωγή.


Όχι βέβαια πως στο Ρέθυμνο η ειδική αγωγή είναι υποδειγματική, το αντίθετο μάλιστα, αλλά τουλάχιστον γίνονται προσπάθειες που έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη των οικογενειών που έχουν μέλη με κάποια μορφή αναπηρίας.



Με βάση την επεξεργασία των στοιχείων από το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ, ο νομός Ρεθύμνου έχει το μεγαλύτερο ποσοστό μαθητών ειδικών τάξεων για το 2008 (6,2%).
Από την άλλη πλευρά, ο νομός Έβρου έχει το χαμηλότερο ποσοστό σε επίπεδο χώρας (0,5%).
Μετά το Ρέθυμνο έρχονται στη δεύτερη θέση τα Χανιά, ενώ το Λασίθι είναι στην 7η θέση ανάμεσα στους 54 νομούς της χώρας.
Αξιοσημείωτο είναι, δε, πως στην πρώτη πεντάδα είναι νησιωτικές περιοχές (Κρήτη, Βορειανατολικό Αιγαίο).
Πάντως οι ανισότητες καλά κρατούν, αφού ένα μεγάλο ποσοστό παιδιών με ειδικές ανάγκες μένει εκτός εκπαιδευτικού συστήματος.
Σε σχετικό δημοσίευμα της «Καθημερινής» της Κυριακής, αναφέρεται πως σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας Ελλάδος, 14.651 μαθητές φοιτούσαν το 2008 σε σχολεία ειδικής αγωγής. Ένας αριθμός πολύ μικρός με δεδομένο ότι σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, το 12% με 13% του συνολικού μαθητικού πληθυσμού, δηλαδή περίπου 180.000 μαθητές, έχει ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Παράλληλα το εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι ενώ θεωρητικά τουλάχιστον η ελληνική κοινωνία είναι πλέον πιο ανοικτή στα άτομα με ειδικές ανάγκες, αυτό δεν αποτυπώνεται στα αριθμητικά στοιχεία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, το 2007 στα τμήματα ειδικής αγωγής φοιτούσαν 15.311 μαθητές και ο αριθμός μειώθηκε το 2008. Από την άλλη, όπως εκτιμά η ΟΛΜΕ, το μεγαλύτερο μέρος αυτών -περίπου 11.000 μαθητές- δεν συνεχίζουν τις σπουδές τους από το δημοτικό στο γυμνάσιο.
Την ίδια στιγμή βέβαια η ειδική αγωγή από το 2008 είναι υποχρεωτική με σχετικό νόμο που ψηφίστηκε, είναι ισότιμη με την γενική εκπαίδευση και αναγνωρίζονται τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των ειδικών επαγγελματικών λυκείων και σχολών.

Όπως επισημαίνεται στο δημοσίευμα της εφημερίδας, «το χάσμα που αποτυπώνεται στην εκπαίδευση με βάση την οικονομική ανάπτυξη κάθε περιοχής είναι ακόμη πιο οξύ στους μαθητές με ειδικές ανάγκες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν «νομοί πολλών ταχυτήτων». Συγκεκριμένα, με βάση την επεξεργασία των στοιχείων από το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ, το μεγαλύτερο ποσοστό μαθητών ειδικών τάξεων για το 2008 εμφανίζεται στον νομό Ρεθύμνου. Στον αντίποδα ο νομός Έβρου έχει το χαμηλότερο ποσοστό, κάτι που υποδηλώνει ότι οι γονείς των μαθητών με ειδικές ανάγκες είναι επιφυλακτικοί στο να στείλουν τα παιδιά τους στα ειδικά σχολεία. Το υπουργείο Παιδείας στοχεύει να βελτιώσει τόσο τις υποδομές όσο και να ενισχύσει το προσωπικό των ειδικών σχολείων».

Σχολιάζοντας το αποτέλεσμα της έρευνας, ο πρόεδρος του Σωματείου Ατόμων με Αναπηρία, Δημήτρης Τσαχάκης, λέει χαρακτηριστικά πως παρά τα προβλήματα στην ειδική αγωγή είναι ενθαρρυντικό το αποτέλεσμα αυτό για το Ρέθυμνο.
«Η πολιτεία πρέπει να στηρίξει τα άτομα με αναπηρία, να στηρίξει την ειδική αγωγή. Δυστυχώς υπάρχουν ακόμη κενά, τα τμήματα ένταξης υπολειτουργούν, δεν υπάρχει παράλληλη στήριξη για τα παιδιά που είναι τυφλά, αυτιστικά ή τετραπληγικά. Οι καθηγητές είναι ωρομίσθιοι ή αναπληρωτές και όχι μόνιμοι. Τα προβλήματα λοιπόν εξακολουθούν να είναι πολλά».
Ο ίδιος υπογραμμίζει πως η δεδηλωμένη πολιτική βούληση δεν είναι αυτή που έχει νόημα, αλλά η πράξη. Και αυτές τις πράξεις περιμένουν να δουν τα άτομα με αναπηρία και οι οικογένειες τους.
Τις προθέσεις της κυβέρνησης και τις εξαγγελίες, να τις δουν να υλοποιούνται.

Eπιμέλεια: Xαρά Bηλαρά
Πηγή Πληροφοριών: www.goodnet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου