Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2009

Αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί η λύση στα κενά

Αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί, η λύση στα κενά
Του Αποστολου Λακασα
Χάος επικρατεί με τους αποσπασμένους
εκπαιδευτικούς στις υπηρεσίες του Δημοσίου. Παρότι
δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς
υπάρχουν ακόμη λειτουργικά κενά σε σχολεία, πάνω
από 10.000 εκπαιδευτικοί είναι αποσπασμένοι σε
διοικητικές υπηρεσίες, από την κεντρική υπηρεσία
του υπ. Παιδείας στο Μαρούσι και τις περιφερειακές
διευθύνσεις ώς τις κατά τόπους Ιερές Μητροπόλεις.
Αυτοί θα μπορούσαν να καλύψουν θέσεις σε σχολεία
χωρίς νέες προσλήψεις.
Κρατικές δαπάνες
Ηδη η Ελλάδα έχει μία από τις καλύτερες αναλογίες
στον ΟΟΣΑ. Στη χώρα μας, σε 1.000 μαθητές στην
υποχρεωτική εκπαίδευση αντιστοιχούν 117,4
εκπαιδευτικοί, ενώ ο μέσος όρος στις χώρες του
ΟΟΣΑ είναι 76,4. Ταυτόχρονα, οι αποσπάσεις
εκτινάσσουν τις κρατικές δαπάνες. Η χώρα μας
εμφανίζει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά κόστους των
εκπαιδευτικών ωρών ανά μαθητή (11,8% στην
πρωτοβάθμια εκπαίδευση, 15,6% στο Γυμνάσιο, 15,2%
στο Λύκειο).
Ειδικότερα, ο αριθμός των 10.000 αποσπασμένων
είναι μόνο κατά προσέγγιση. Και αυτό διότι για τον
αριθμό τους μόνο γενικοί υπολογισμοί μπορούν να
γίνουν, καθώς η σχετική έρευνα που έγινε από το
υπουργείο απέδειξε ότι ουδείς είχε ακριβή εικόνα
για το σύνολο των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών.
«Κανείς δεν μπορούσε να συντάξει τέτοιο πίνακα,
καθώς μεγάλος αριθμός αποσπασθέντων δεν έχει
εμφανιστεί ποτέ στο υπουργείο», ανέφεραν χθες
πηγές του υπουργείου Παιδείας.
Το μόνο που κατάφεραν οι υπάλληλοι ήταν να βρεθεί
ο αριθμός των αποσπασθέντων εκπαιδευτικών στην
κεντρική υπηρεσία του υπουργείου. Συνολικά 1.013
εκπαιδευτικοί από όλες τις ειδικότητες (οι
περισσότεροι -167- ήταν Αγγλικής Φιλολογίας και
151 της Γαλλικής) είναι αποσπασμένοι. Από αυτούς
οι 300, όπως υποστηρίζει η νυν ηγεσία του
υπουργείου, απεσπάσθησαν με μία μόνο απόφαση του
προηγούμενου υπουργού κ. Αρη Σπηλιωτόπουλου τον
Ιούνιο του 2009 με ισχύ για τρία χρόνια.
Μάλιστα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η κατανομή
των αποσπασμένων εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα
αποδεικνύει πως δεν υπήρξε κανένα κριτήριο
παραγωγικής χρησιμότητας, αλλά υιοθετήθηκαν
κριτήρια πελατειακής εξυπηρέτησης (εκτός από τους
καθηγητές Αγγλικών και Γαλλικών, αποσπασμένοι στο
υπ. Παιδείας είναι 15 θεολόγοι, 109 φιλόλογοι, 63
μαθηματικοί, 49 φυσικοί, 19 χημικοί, 7 βιολόγοι,
40 δάσκαλοι, 52 νηπιαγωγοί, 2 γεωπόνοι, 7 Οικιακής
Οικονομίας, 18 Μουσικής κ.ά.). Γνωρίζοντας τα
στοιχεία αυτά, η υπ. Παιδείας κ. Αννα
Διαμαντοπούλου θα προχωρήσει στη δημιουργία νέου
συστήματος διαχείρισης και κατανομής των
εκπαιδευτικών (προσλήψεις, μετατάξεις, αποσπάσεις,
διαθέσεις) με κριτήρια την εξυπηρέτηση των
πραγματικών λειτουργικών αναγκών, τη διαφάνεια και
την αξιοκρατία.

Πηγή πληροφοριών: www.kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου